NECESSITATS BÀSIQUES
Els serveis relacionats amb les necessitats bàsiques
On poden dormir, menjar, dutxar-se o rentar la roba persones en situació de sense llar. I també rebre acompanyament i orientació.
Centre diürn Folre
Definició del servei
Centre de dia per a l’acompanyament, la cura i el suport a les persones en situació de sense sostre i sense llar a Badalona. Vol ser un espai de referència per a aquestes persones, que a més de proveir algunes necessitats bàsiques, permeti establir vincles i relacions de confiança.
35 places
Què ofereix
Acompanyament social i cobertura de serveis bàsics d’higiene (dutxes i bugaderia), servei d’esmorzar i servei de consigna així com un espai de relació i activitats diàries.
A qui va adreçat
Persones majors d’edat en situació d’exclusió social, sense llar o residint en habitatges on no puguin cobrir les necessitats bàsiques. Sense ingressos econòmics o amb insuficiència per poder cobrir les seves necessitats de manera autònoma.
Gestiona
Sant Joan de Déu Serveis Socials.
4 professionals i 10 persones voluntàries.
Com accedir
- A través de derivació i coordinació prèvia amb EDAPSS, SBAS, parròquies, CAP i d’altres serveis especialitzats.
- Per accés directe, acudint al recurs per iniciativa pròpia.
Horari d'atenció
De dilluns a divendres de 8:30 a 13:30 h
Contacte
Tel.: 673 192 982
E-mail: serveissocialsbarcelona.comunicacio@sjd.es
Web: https://www.sjdserveissocials-bcn.org/
Adreça: C/ Dos de Maig, 16 08911 Badalona
Espai d’alimentació i higiene
Definició del servei
Un espai per donar cobertura a les necesitats bàsiques d’alimentació i higiene de les persones amb drogodependències en situació de vulnerabilitat de les ciutats de Badalona i Santa Coloma de Gramenet.
Què ofereix
Atendre les necessitats més bàsiques d’higiene, alimentació, així com les socials i sanitàries de forma individualitzada.
Donar suport a les persones usuàries en el procés de canvi i actuar com pont facilitant l’accés a recursos socials i sanitaris de la ciutat.
Proporcionar a les persones usuàries un espai relacional i de descans en un ambient de seguretat i calma.
A qui va adreçat
Persones majors d’edat en situació d’extrema vulnerabilitat social amb problemes de drogodependències amb tractament i/o en actiu, amb carència total o parcial de recursos econòmics i sense xarxa social de suport.
Gestiona
ASAUPAM (Associació d’intervenció comunitària en drogues)
Dues professionals i dues persones voluntàries.
Com accedir
A través de derivació dels serveis de les ciutats.
Per accés directe, acudint al servei per iniciativa pròpia.
Horari d'atenció
Dilluns, dimecres i divendres de 10h a 14h.
Contacte
Tel.: 93 392 74 11
E-mail: ong@asaupam.cat
Adreça: Avinguda Sanatori 13 local Santa Coloma de Gramenet 08923
Operació hivern
Definició del servei
Servei que s’activa en el període estacional de l’hivern (del 20 de desembre al 20 de març), on la baixada de temperatura i les condicions climàtiques són un factor de risc per a les persones que dormen al carrer.
Què ofereix
Atenció al Centre de pernocta de Can Bofí Vell de forma continuada, possibilitant la cobertura de les necessitats bàsiques d’alimentació (esmorzar, dinar i sopar), la pernocta i la realització d’activitats educatives i lúdiques. Acompanyament a través d’un pla de treball individual.
A qui va adreçat
Persones majors de 18 anys que dormen i/o viuen al carrer.
Gestiona
L’equip de detecció i atenció a persones sense sostre (EDAPSS) del Programa d’abordatge integral a les persones sense llar del Departament de Programes d’Acció de Ciutat de l’Àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de Badalona.
4 tècnics i 4 professionals de la Cooperativa Suara.
Com accedir
A través de l’EDAPSS:
- De forma presencial a les dependències de l’edifici el Viver (de dilluns a divendres de 8:00h a 15:00h).
. - Mitjançant derivació per la Guàrdia Urbana o de la Xarxa de Salut (hospitalitzacions, rehabilitacions, emergències).
Horari d'atenció
El servei funciona les 24 hores al dia de dilluns a diumenge.
Contacte
E-mail: sensesostre@badalona.cat
Adreça: Plaça de l’Assemblea Catalunya, 9-12 08911 Badalona (edifici el Viver)
Servei d’atenció Càritas
Definició del servei
Acollida i acompanyament de Càritas Diocesana de Barcelona i les diverses Càritas parroquials. Valoració del suport en la cobertura de necessitats bàsiques, orientació laboral i assessorament jurídic, en funció de la situació de cada persona i de si aquesta ha acceptat un procés d’acompanyament.
Què ofereix
Un espai d’escolta, informació, orientació, derivació i d’acompanyament.
A qui va adreçat
Persones majors d’edat en situació de sense llar.
Gestiona
Càritas Diocesana de Barcelona.
Com accedir
Sol·licitar entrevista d’atenció presencial o telefònicament.
Horari d'atenció
De gener a maig: de dilluns a dijous de 9 a 14 h i dilluns i dimecres de 15 a 17:30 h
De juny a setembre: de dilluns a dijous de 9 a 14 h
Contacte
E-mail: mgarcia@caritas.barcelona
Adreça: C/ St. Marc 19, baixos, 08918 Badalona
ALTRES SERVEIS D’ACTUACIÓ DAVANT EL SENSELLARISME A BADALONA
Taula Sense Llar
Des de Taula Sense Llar de Badalona estem compromesos a treballar de forma coordinada en l’acompanyament i atenció als homes i dones que viuen al carrer. Fent sensibilització social i incidència política, amb l’objectiu de promoure els drets fonamentals de totes les persones.
Atenció i
intervenció al carrer
Habitatge /
Allotjament
Serveis
complementaris
ALTRES SERVEIS D’ACTUACIÓ DAVANT EL SENSELLARISME A BADALONA
Taula Sense Llar
Des de Taula Sense Llar de Badalona estem compromesos a treballar de forma coordinada en l’acompanyament i atenció als homes i dones que viuen al carrer. Fent sensibilització social i incidència política, amb l’objectiu de promoure els drets fonamentals de totes les persones.